185
    Të nderuar,
    Kemi kënaqësinë të ndajmë me Ju:
    📑“BULETININ INFORMATIV TË PARTNERSHIPIT TË DHOMAVE TË BALLKANIT PERËNDIMOR “
    “Buletini Informativ i Partnershipit të Dhomave të Ballkanit Perëndimor” 📑 është produkt i bashkëpunimit të Forumit të Investimeve të Dhomave të Ballkanit Perëndimor (WB6 CIF) – themeluar nga #BashkimiiDhomavetëTregtisëdheIndustrisësëShqipërisë, Dhoma e Tregtisë dhe Industrisë së Serbisë, Dhoma Ekonomike e Malit të Zi, Dhoma e Tregtisë dhe Industrisë së Maqedonisë së Veriut, Dhoma e Tregtisë dhe Industrisë së Bosnjë dhe Herzegovinës, si edhe Oda Ekonomike e Kosovës) me Shoqatën gjermane të Tregtisë – DIHK.
    Ky buletin përmban informacion me interes për sipërmarrjen, të tillë si:
    📍– informacion mbi webinaret organizuar për sipërmarrësit;
    📍– studimet më të fundit rajonale mbi sipërmarrjen;
    📍– informacione mbi iniciativat më të fundit, si platforma për firmën digjitale për certifikatat e origjinës;
    📍– informacion të azhornuar mbi klimën e investimeve;
    📍– informacion mbi aktivitetet e zhvilluara deri më tani të fokusuara tek sipëmarrja, me pjesëmarrjen e anëtarëve të WB6 CIF, DIHK, sipërmarrjes të të gjashta vendeve të Ballkanit Perëndimor etj.
    Çdo javë do t’ju përcillet buletini i ri informativ dhe për çdo pyetje / paqartësi / kërkesë mund të na kontaktoni në adresën info@uccial.al
    newsletter no. 1-1  newsletter no. 1-2
    newsletter no. 1-3

      363

      Call of Expression of Interest for External Expertise in Analysis of healthcare territorial services

      Project title: Promoting eHealth in cb Areas by Stimulating local Economies (PHASE)

       

      Location:                                                                          Tirana, Albania

      Application deadline:                                                     14 of September 2020, 16.00 local time

      Languages required:                                                        English

      Starting date:

      (date when the selected tenderer is expected to start)        October/November, 2020

       

      Expected Duration of Assignment:                                 20 months

       

      Number of service provider: 1 (one)

       

      Background

      eHealth is a strategic sector, highlighted also in the Work Programme. Significant progress still need to be achieved: Puglia and Molise Regions are among the least developed ones with regard to national average, while IPA countries are making limited efforts to align with EU standards, in terms of innovative services organization, using digital platforms and sharing services among citizens.

      The development of such sector will be beneficial for the whole area, not only for the improvement of public and private healthcare services, but it can also contribute to boost innovation and competitiveness of MSMEs working in the fields of digital technologies and traditional healthcare services.

      The PHASE project aims at

      – creating an ecosystem of policies, practices and tools which will act as facilitator of competitiveness of MSMEs in healthcare sector and e-health

      – boosting the creation and the development of eHealth digital MSMEs by providing non-financial services

      – increasing competences in MSMEs, awareness in public authorities and empowerment in common citizens in CB area about eHealth.

      – promoting the CBC among private and public stakeholders through the creation of a transnational network;

      – improving the overall health and the quality of life of citizens in the CB area by using information and communication technologies (ICT) to increase self-management of healthcare and diseases To test the project approach, the consortium will develop and implement 3 different pilots, addressing 3 different types of clinical needs from patients:

      – Infarct Network, a territorial network of structural nodes and equipped ambulances aiming at a prompt and appropriate clinical intervention in early phases of heart-attack

      – Digital platform for management of Integrated Care Pathways with specific reference to Neurodegenerative diseases

      – Remote monitoring of chronic patients, increasing capillarity of territorial services.

       

      Duties and Responsibilities

      The Union of Chamber of Commerce and Industry of Albania will start the tendering procedure for a service contract. UCCIAL will appoint an external expertise for the technical assistance from a technical and financial point of view – Wp T1 “Analysis of healthcare territorial services”. The overall objective of the contract is the implementation of the activities foreseen in the analysis phase, in particular:

      Wp T1 “Analysis of healthcare territorial services”

       

      1. 1 maps of local SMEs in the health sector,
      2. 1 report on international eHealth best practices and trends,
      3. 1 report on territorial healthcare services (one per country),
      4. 1 report on legal aspects for local SMEs.

       

      Selection criteria

      The following selection criteria will be applied to tenderers. In the case of tenders submitted by a consortium, these selection criteria will be applied to the consortium as a whole:

      • Economic and financial capacity of tenderer (based on item 3 of the tender application form).
      • the average annual turnover of the last three years must exceed the amount of Euro 20,000
      • Professional capacity of tenderer (based on item 4 of the tender application form)

      The reference period which will be taken into account will be the last three years preceding the submission deadline.

      • At least 2 members of staff currently work for the tenderer in fields related to this contract.
      • At least 2 staff working for the candidate in the fields related to this contract is permanent.

       

      • Technical capacity of tenderer (based on items 5 and 6 of the tender application form)
      • The candidate has successfully completed at least one similar contracts with a budget of at least EUR 25,000.00 (the proportion carried out by the candidate will be taken into consideration) in the past three years.

       

      Previous experience which would have led to breach of contract and termination by a Contracting Authority shall not be used as reference. This is also applicable concerning the previous experience of experts required under a fee-based service contract.

      An economic operator may, where appropriate and for a particular contract, rely on the capacities of other entities, regardless of the legal nature of the links which it has with them. It must in that case prove to the Contracting Authority that it will have at its disposal the resources necessary for performance of the contract, for example by producing a commitment on the part of those entities to place those resources at its disposal. Such entities, for instance the parent company of the economic operator, must respect the same rules of eligibility – notably that of nationality – and must fulfil the same relevant selection criteria as the economic operator. With regard to technical and professional criteria, an economic operator may only rely on the capacities of other entities where the latter will perform the works or services for which these capacities are required. With regard to economic and financial criteria, the entities upon whose capacity the tenderer relies, become jointly and severally liable for the performance of the contract.

       

       

      Interested parties should provide the following documentation by email/mail to the attention of

      Mrs. Uarda Llazi, Union of Chambers of Commerce & Industry of Albania, Address: Rr. “Kavajes”, no. 6, Tirana, Albania; 14 of September 2020, 16.00 local time.

       

      1. Cover letter
      2. Annex b8o7_tenderform_simp_en, format available from:

      https://ec.europa.eu/europeaid/prag/annexes.do?chapterTitleCode=B

       

        755

        Ines Muçostepa, Kryetarja e Bashkimit të Dhomave të Tregtisë dhe Industrisë së Shqipërisë në një lidhje skype për ‘News24’ deklaroi se garancia sovrane është e pamjaftueshme për sipërmarrjet e biznesit, të cilat tashmë po përballen me krizën për shkak të situatës së shkaktuar nga koronavirusi.

        Sipas saj, për të përfituar këtë kredi kanë aplikuar 400 biznese, ndërkohë që iu është miratuar vetëm 70 prej tyre.

        Mes të tjerash Muçostepa tha se bankat aktualisht po veprojnë sikur vendi të ishte në gjendje normale, ndonëse situata është jo e zakontë.

        “Nëse flasim sot për garancinë sovrane, ky është mekanizëm i mirë. Por po shohim se nuk është i mjaftueshëm. 400 sipërmarrje kanë aplikuar për kredinë sovrane, dhe vetëm 70 prej tyre kanë lidhur kontrata. Ne mendojmë se ky numër ngelet i ulët. Nuk ka kënaqur sipërmarrësit për nevojën e likuiditetit që kanë. Që kur u hodh ideja e kredisë sovrane, pati skepticizëm nga sipërmarrësit, pasi interesat ishin të larta. Bankat nuk marrin risk, dhe nuk duan të rrezikojnë. Ne nuk jemi në situatë normale. Nga Banka Botërore u paralajmërua se do të ketë rritje të papunësisë. Nuk jemi në situatë normale, ku bankat do i hyjnë kontrolleve për dokumentacione. Por jemi në moment ku kemi nevojë. Sipërmarrësi ka nevoje që të rrijë në gjendje konservative. Shqetësim të madh ka dhe sektori i turizmit. Ky është një sektor që ka pasur kredi bankare të marra më herët dhe për çështjen e investimeve. Për këtë sektor, ata duhet të kërkojnë me ngulm që të marrin një kredi të dytë. Kontratat në momentin e mosshpërjerjes lejojnë sekuestrimin e aksioneve. Sipërmarrësit në këto momente po përjetojnë një situatë të paprecedentë. Ndaj shoqatat e biznesit ngrenë zërin që të ndihmohen dhe me lehtësi fiskale. Ishte një sinjal i mirë që guvernatori Sejko foli dhe për pagesat e kredive, që shpresojmë që të paguhen gjatë vitit tjetër.”, tha Muçostepa.

        Intervistën mund ta ndiqni duke klikuar këtu:

          620

          Kryetarja e Bashkimit të Dhomave të Tregtisë dhe Industrisë të Shqipërisë, Znj. #InesMuçostepa në një intervistë për #ORANEWS u shpreh se pasojat e pandemisë vihen re në të gjitha hallkat e ekonomisë, nga bizneset e vogla deri tek korporatat.

          Sipas Kryetares Muçostepa, sektorët më të prekur janë turizmi, transporti, bujqësia, por edhe sektori i prodhimit ku bën pjesë edhe fasoneria.

          Për ta ndjekur të plotë intervistën klikoni në linkun më poshtë 👇

            674

            Në krizën që ka shkaktuar pandemia e COVID-19, qeveria shqiptare ka nxjerrë dy paketa financiare për të ndihmuar bizneset dhe punonjësit në përballimin e kostove.

            Procesi i këtyre paketave është shoqëruar me ankesa dhe parregullsi, ndërsa kryeministri ka lajmëruar edhe masën ekstreme, se bizneset që nuk aplikojnë për të marrë ndihmën financiare do të gjobiten.

            Të ftuar në “Argument” me gazetarin Enio Civici mbrëmjen e sotme ishin për të diskutuar rreth kësaj teme Milva Ikonomi, Elisabeta Dosku, Pajtim Melani dhe Ines Muçostepa.

            Gazetarja e SCAN TV, Elisabeta Dosku ka shpjeguar gjendjen e procesit, nëpërmjet shifrave. Sipas saj, në paketën e dytë shihet një entuziazëm më i dobët nga bizneset për të aplikuar:

            “Situata nuk është dhe aq mirë sa i përket paketave financiare. Janë dy paketa aktive. Tashmë po ndahen pagat e paketës së dytë, 40 mijë lekë, ndërsa ende nuk ka përfunduar shpërndarja e plotë e pagave të paketës së parë. Në paketën e parë problematikat lidhet me mënyrën e aplikimit dhe ka shumë biznese që nuk e kanë ndjekur në mënyrë të rregulltë procedurën. Në paketën e dytë ndërkohë ka një ritëm të ulët aplikimesh. Nga të dhënat e datës 6 maj janë diku tek 80 mijë punonjës që kanë marrë pagesën dhe duhet të jenë rreth 176 mijë të tillë, ndërsa aplikimet janë në 102 mijë. Drejtoria Tatimeve po ndjek ankesat e ndryshme dhe ka komunikuar se po i trajton rastet.”

            Kryetarja e komisionit të Ekonomisë dhe Financave, Milva Ikonomi ndërkohë është shprehur se qeveria ka vëmendje dhe vullnet për të dërguar në destinacion pagat:

            “Ekzekutivi ka pafund vëmendje për t’i zgjidhur këto gjëra. Alokimi I fondeve për 176 mijë biznese është i padiskutueshëm dhe patjetër që do gjendet mënyra për të shkuar në vendin e duhur. Mendoj se periudha 1 mujore është kohë e shkurtër për të përfunduar të gjithë procesin. Teknikët në bazë të algoritmeve nxjerrin zgjidhje me shkresa, rregullore ose vendime të Këshillit të Ministrave, gjë e cila kërkon e saj në përllogaritje. Gjithashtu duhet përmendur se të gjitha sistemet online dhe shërbimet janë një risi në Shqipëri, prandaj kjo kërkon edhe pak kuriozitet nga njerëzit për të zbuluar si funksionojnë këto procese aplikimi dhe për t’I zbatuar ato.”

            Ndërkohë, Kryetarja e Bashkimit të Dhomave të Tregtisë Ines Muçostepa pyetur nga gazetari Enio Civici për deklaratën e kryeministrit Rama se bizneset do gjobiten në rast se nuk aplikojnë, është shprehur se kjo është diçka jo e menduar mirë:

            “Nuk mendoj që ka dëshirë për të mos aplikuar. Mendoj se ka problematika në lidhje me kompanitë e mëdha që kanë numër të madh të punësuarish dhe që kaë hapësira të mëdha interpretimi. Deklarimet që duhet të bëhen në afate të caktuara sjellin konfuzione të ndryshme për shkak të ndryshimit të shpeshtë të datave, që janë problematika teknike. Gjithashtu mendoj se ka edhe probleme me sistemin.

            Mendimi jonë për gjobitjen është se Drejtoria Tatimeve nëse ka vullnetin e mirë për t’i dërguar pagat tek 176 mijë bizneset, pse jo kjo derdhje të mos bëhet në mënyrë direkte tek kompanitë dhe kështu të mos krijohen komplikacione.”

            Ndërkohë eksperti i ekonomisë, Pajtim Melani në mendimin e tij kërkon më shumë veprim nga qeveria për të investuar në ekonominë e re teknologjike dhe për të balancuar kërkesën me ofertën në normalitetin e ri:

            “Pandemia duket se ka kaluar të gjtiha krizat që nga Depresioni i Madh dhe të tjerat para saj që mund të ketë parë njerëzimi. Mënyra më e mirë për ta menaxhuar situatën është të analizosh teoritë e sjelljes konsumatore. Unë si ekonomist dua të analizoj sjelljen ndaj të mirave materiale. Paketa e parë dhe e dyta mund të ishin dhe më të shpejta, por ajo që duhet indoktrinaur në treg është përshtatja në një treg të ri, ku teknologjia dhe e-commerce duhet të jenë baza e saj. Nga statistikat që kam parë, të paktën 2.5 milionë njerëz kanë përdorur njëherë të vetme internetin dhe numri i familjeve me internet shkon në 650 mijë. Prandaj duhet të investojmë në ekonominë e re. E dyta duhet të balancojmë kërkesën me ofertën, për t’i përputhur së bashku me një hapje graduale të ekonominës por jo të vonuar.”

              583

              Kryetarja e Bashkimit të Dhomave të Industrisë dhe Tregtisë, Ines Muçostepa, analizon për gazetën “Fjala” situatën ekonomike në vend. Ajo sugjeron të shlyhen detyrimet që shteti ka ndaj sipërmarrjes, të ulet me 20 % energjia dhe të lehtësohet barra fiskale

              Bizneset janë në pritje të një pakete të tretë nga qeveria shqiptare, e cila të jetë e dedikuar për biznesin, pasi dy paketat e miratuara deri tani kanë pasur fokus social. Pandemia COVID-19 e paralizoi ekonominë shqiptare për dy muaj dhe ende s’ka një skenar të qartë për “hapjen”. Në paketën me tetë pika ndër të tjera bizneset kërkojnë lehtësimin e barrës fiskale, shtyrjen e pagesave të kredive, uljen me 20 % të çmimit për furnizimin me energji elektrike dhe shlyerjen e të gjitha detyrimeve që shteti ka ndaj sipërmarrjes private. Në një intervistë për gazetën “Fjala” kryetarja e Bashkimit të Dhomave të Industrisë dhe Tregtisë, Ines Muçostepa, pasi bën një pasqyrë të vështirësive me të cilat përballet biznesi sipas sektorëve, pohon se ekonomia tashmë ka hyrë në recesion.

              Cila është gjendja e biznesit sot, 50 ditë pas bllokimit thuajse total, si pasojë e epidemisë së Covid-19?

              Pandemia e Covid-19 dhe masat e marra për të frenuar përhapjen e saj po japin efekte negative në ekonominë globale e, sigurisht,kanë ndikuar edhe në ekonominë tonë. Kjo situatë ka sjellë një rritje shumë më të ulët ekonomike e cila konsiderohet një recesion i vërtetë. Masat kufizuese të marra kanë ndikuar në raportin e kërkesës dhe ofertës së brendshme, prandaj aktiviteti ekonomik është ulur ndjeshëm. Kriza ka bllokuar lëvizshmërinë ndërkombëtare duke sjellë për sektorin e turizmit një kolaps total. Eksportet kanë rënë për shkak të rënies së kërkesës dhe për shkak të ndërprerjeve në zinxhirin e vlerës. Kjo krizë pritet të shkaktojë edhe ngadalësimin e investimeve publike e private duke sjellë kështu rënien e rritjes ekonomike dhe si rrjedhojë mungesën e krijimit të vendeve të reja të punës. Ekonomia e vendit tonë mbështetet fort edhe te hyrja e qëndrueshme e remitancave, zë që pritet të zvogëlohet për shkak të mungesës së lëvizshmërisë, papunësisë dhe rënies ekonomike që po përjetojnë edhe vendet e tjera. Pasojat e krizës së Covid-19, që ka prekur ekonominë, janë të gjithanshme. Rënie të ardhurash për qytetarët që humbin vendet e punës dhe rënie të ardhurash edhe për shtetin. Krizën po e ndiejnë të gjitha llojet e biznesit nga ai i vogël, i mesëm dhe i madh, biznes prodhues, tregtar, turizmi, transporti dhe shërbimet.

              Cilët janë sektorët dhe bizneset më të prekura nga kjo situatë dhe ku shprehet më shumë kjo prekje?

              Për sa i përket ekonomisë së brendshme, sektorët e turizmit, transportit dhe prodhimit do të jenë ndër më të prekurit. Shqipëria pritet të jetë një nga vendet që do të goditet më tepër, për shkak të varësisë nga turizmi. Më shumë se 20 për qind e PBB-së në Shqipëri mbulohet nga të ardhurat e turizmit. Për sektorin e turizmit kjo është goditja e dytë fatale pas goditjes së tërmetit të 26 nëntorit 2019. Ky sektor është i lidhur ngushtë me sektorin e transportit publik, por edhe me sektorin e bujqësisë dhe ndikimi negativ do të ndihet edhe në këta dy sektorë. Për sa u përket sipërmarrjeve prodhuese, ato janë duke ndeshur probleme lidhur me furnizimin me lëndë të para nga importi, anulimin e kontratave të lidhura për shkak të gjendjes së jashtëzakonshme dhe mungesën e kontratave të reja. Kjo situatë u ka sjellë bizneseve rënie të prodhimit dhe për pasojë të të ardhurave me më shumë se 50 për qind dhe me një rënie të shitjeve me rreth 70 për qind. Kjo rënie pritet të rritet akoma më shumë në muajin maj. Kjo situatë dhe mungesa e likuiditetit ka sjellë edhe probleme me pagat e punonjësve. Numri total i vendeve të punës të mbyllura tashmë është rreth 61000. Pjesa më e madhe e bizneseve të mëdha kanë deklaruar se mund të përballojnë pagesën e pagave dhe për dy muaj të tjerë, nëse kjo situatë do të vazhdojë.

              Cilat kanë qenë kërkesat dhe qëndrimet tuaja si organizatë përfaqësuese e biznesit shqiptar kundrejt qeverisë, lidhur me ndihmën për ekonominë dhe biznesin?

              Bashkimi i Dhomave të Tregtisë dhe Industrisë së Shqipërisë ka qenë shumë aktiv në përcjelljen e problematikave që bizneset e ҫdo sektori kanë hasur që në ditët e para të kufizimeve, te politikëbërja. Duhet të kemi parasysh që kjo situatë e pazakontë për të gjithë mbarti problematika lidhur me zhvillimin e aktivitetit të bizneseve, kufizimit të kapaciteteve, pengesave në lëvizjen e automjeteve dhe stafit, mungesën e protokolleve të operimit të bizneseve etj. Për të gjitha këto problematika kemi hartuar dhe paraqitur edhe propozimet tona për zgjidhjet e mundshme, të cilat janë marrë parasysh.

              Lidhur me propozimet ekonomike, kemi paraqitur një kërkesë të parë në mes të muajit mars, të shoqëruar më pas me një kërkesë të dytë, e cila u hartua si propozim i përbashkët me të gjitha dhomat e tregtisë dhe me shoqatat e ndryshme të biznesit. Kërkesat ekonomike që i paraqitëm qeverisë bazoheshin në 8 pika, të cilat kërkonin përjashtimin, deri në kthimin e normalitetit, nga detyrimet fiskale për sipërmarrjet e sektorit të transportit të udhëtarëve urban, ndërurban dhe ndërkombëtar, për sipërmarrjet e sektorit të hoteleri-turizmit dhe agjencitë e udhëtimit, si edhe për sipërmarrjet e mbyllura për shkak të masave shtrënguese; përjashtimin deri në kthimin e normalitetit nga detyrimet fiskale për të gjitha sipërmarrjet, të ardhurat e të cilave në muajin mars 2020 kishin rënie me 20%; aplikimin me 20% ulje të çmimit për furnizimin me energji elektrike dhe ujë për të gjitha sipërmarrjet në sektorin e prodhimit; përjashtimin nga detyrimet e sektorit të hotelerisë për taksën vendore (lek/krevat), si dhe të gjitha taksat e tjera vendore që kanë të bëjnë me pasuritë e sipërmarrjes private; përjashtimin deri në kthimin e normalitetit nga të gjitha detyrimet nga taksat vendore për mjetet e transportit të udhëtarëve, si dhe për ambientet që përdoren dhe shërbejnë për zhvillimin e aktivitetit të biznesit, edhe nëse këto ambiente janë me kontratë qiraje dhe jo vetëm në pronësi të vetë sipërmarrjes; subvencionim me 50 % të vlerës së qirasë për të gjitha sipërmarrjet e pezulluara nga masat shtrënguese për muajt mars dhe prill; për automjetet e transportit të pasagjerëve të shtyhet vlefshmëria e siguracionit dhe taksave për një periudhë të barabartë me kohëzgjatjen e pezullimit të veprimtarisë, por jo më pak se 3 muaj; shtyrje automatike për një periudhë 3-mujore të vlefshmërisë së të gjitha autorizimeve ose licencave; garancia sovrane, e vënë në dispozicion të sipërmarrjes private, duhet të jetë e pakufizuar dhe të përmbushë të gjitha kërkesat e sipërmarrjes private që ka një rënie të të ardhurave në muajin mars 2020 prej më shumë se 20% e mesatares së muajt janar dhe shkurt 2020, përfshirë edhe sipërmarrjet bujqësore, blegtorale dhe peshkimin; ajo duhet të ofrohet me një tarifë interesi jo më shumë se 0,2% dhe shlyerja e kësaj kredie të fillojë në janar të vitit 2021; të rishikohet me procedurë të përshpejtuar buxheti, duke hequr dorë nga investimet dhe shërbimet publike jo bazike, në përputhje me gjendjen e fatkeqësisë natyrore; qeveria shqiptare të marrë masat që të shlyejë të gjitha detyrimet ndaj sipërmarrjes private, brenda muajit prill 2020, si dhe të shlyejë në kohë të gjitha detyrimet që rrjedhin nga kontratat e veprave dhe shërbimeve publike që nuk janë anuluar me apo pa rishikim buxheti; për të gjitha donacionet që sipërmarrja shqiptare do të ndërmarrë për t’i ardhur në ndihmë përballimit të situatës Covid -19, është kërkuar njohja e tyre si shpenzim i zbritshëm nga sistemi fiskal. Këtë paketë ekonomike në diskutime ose debate të ndryshme e kam quajtur edhe “paketa ekonomike e dialogut”, duke pasur parasysh edhe kërkesën e përsëritur që dhomat e tregtisë dhe shoqatat e biznesit i kanë bërë qeverisë shqiptare për të dialoguar mbi një paketë ekonomike të dakordësuar mes palëve.

              Si i vlerësoni dy paketat e mbështetjes ekonomike të qeverisë? Ç’mendoni për planin A dhe planin B në raport me zgjidhjen e problemeve të bizneseve, prodhimin, papunësinë, taksat e tatimet etj.?

              Dy paketat e hartuara nga qeveria për mbështetjen e ekonomisë kanë pasur në fokus garantimin e mbijetesës së shtresave në nevojë dhe biznesin e vogël. Pra, mund të themi që të dyja paketat kanë pasur një objekt social. Biznesi i madh i ka konsideruar këto dy ndërhyrje si masa të vonuara dhe të pamjaftueshme, të cilat nuk sigurojnë lehtësim lidhur me vështirësitë ekonomike që biznesi po has në këtë periudhë. Edhe pse bizneset kanë probleme likuiditeti, ato po hezitojnë të përdorin mekanizimin e garancisë sovrane, për shkak të frikës që kanë për një konfiskim të mundshëm të aksioneve në rast vështirësie. Ndërkohë, norma e interesit të garancisë së parë sovrane është i lartë dhe bankat nuk kanë paguar në mënyrë të menjëhershme dhe pa burokraci.

              A mendoni se është urgjente një paketë tjetër, pra një plan C, që duhet t’i kushtohet vetëm biznesit?

              Në fakt, biznesi është në pritje të një pakete të tretë ekonomike, e cila duhet të ketë në fokus vetëm biznesin. Barra e rënies ekonomike është më e rëndë për ata që preken më shumë dhe, për këtë arsye, qeveria duhet të reagojë shpejt nëpërmjet stimujve dhe lehtësirave fiskale në mbështetje të punësimit, për të ofruar injektim të likuiditetit për bizneset që kanë nevojë. Shteti nuk duhet të lejojë që të dëmtohen edhe më shumë kapacitetet ekzistuese të bizneseve, pasi kjo do të kishte pasoja të rënda për gjithë ekonominë shqiptare.

              A rrezikon një pjesë e madhe e bizneseve të falimentojë, nëse nuk ka ndihmë nga shteti në këtë situatë?

              Stimujt financiarë dhe likuiditeti i gjerë do të mund të rrisin besimin në këtë moment të vështirë për bizneset, si dhe do të parandalojnë tkurrjen edhe më të thellë të ekonomisë, duke synuar rimëkëmbjen eventuale të saj. Duhen marrë vendime të shpejta e të rëndësishme për të shmangur një rënie edhe më të ndjeshme dhe falimentimin e një numri të madh të bizneseve në vend.

              Në gjykimin tuaj, cilat janë mundësitë reale dhe sfidat që biznesi dhe ekonomia shqiptare të fillojë procesin e stabilizimit dhe ringritjes?

              Të gjitha vendet po bëjnë llogaritë e kostove të pandemisë së Coronavirusit dhe përballë tyre po planifikojnë ndërhyrjet për të minimizuar rreziqet, si dhe për të shpëtuar nga një recesion i thellë e me pasoja të rënda e afatgjata. Rritja ekonomike në Shqipëri parashikohet të jetë nga 5 deri në -6,9 %, sipas Raportit të fundit RER të Bankës Botërore. Nëse masat shtrënguese do të mund të eliminohen në fund të muajit qershor, mund të pritet një rimëkëmbje shumë e ngadaltë në gjashtëmujorin e dytë të vitit 2020, ndërkohë që zgjatja më tej e masave kufizuese mund të sjellë një shtyrje të fillimit të rimëkëmbjes në fund të vitit 2020.

              Çfarë masash e politikash janë të domosdoshme të zbatohen në periudhën e ringritjes dhe sa kohë mendoni që i duhet biznesit për t’u kthyer në normalitet?

              Gjatë periudhës së ringritjes vëmendja duhet të fokusohet në mënyrën se si do të rikuperohet zhvillimi i ekonomisë, si mund të mbështeten sektorët eksportues me anë të paketave mbështetëse, si duhet të ndihmohen bizneset që të mund të hapen përsëri, shtimi i vlerës së produkteve lokale, rëndësia e digjitalizimit të ekonomisë, si dhe rikthimi i njerëzve në punë. Për sa i përket kohës që do t’i duhet biznesit për t’u kthyer në normalitet, mendoj që është akoma shpejt për ta përcaktuar duke menduar që, ashtu si edhe gjatë luftës apo një krize politike, ka një paqartësi të zgjatur mbi intensitetin dhe kohëzgjatjen e shokut dhe gjithsesi çdo gjë do të shihet më qartë nga momenti i zhdukjes së pandemisë. Me gjithë vështirësitë me të cilat po ndeshet ekonomia jonë e brishtë, do të doja ta mbyllja këtë bashkëbisedim me një mesazh pozitiv, kriza jep edhe mundësi për të ndërmarrë nisma të reja, sjell përpjekje për të ndryshuar drejtimin e tregut, zbatimin e metodave të reja të prodhimit. Kriza është edhe mundësi për të vepruar me zemër, mirëkuptim e besim.

              Dhomat e Industrisë/ Muçostepa: Jemi në krizë, tetë kërkesat për rimëkëmbjen

                582

                Kryetarja e Bashkimit të Dhomave të Tregtisë dhe Industrisë të Shqipërisë në një intervistë për gazetën Fjala u shpreh: “Bizneset janë në pritje të një pakete të tretë nga qeveria shqiptare, e cila të jetë e dedikuar për biznesin, pasi dy paketat e miratuara deri tani kanë pasur fokus social. Pandemia COVID-19 e paralizoi ekonominë shqiptare për dy muaj dhe ende s’ka një skenar të qartë për “hapjen”. Në paketën me tetë pika ndër të tjera bizneset kërkojnë lehtësimin e barrës fiskale, shtyrjen e pagesave të kredive, uljen me 20 % të çmimit për furnizimin me energji elektrike dhe shlyerjen e të gjitha detyrimeve që shteti ka ndaj sipërmarrjes private.”

                Intervistën e plotë mund ta ndiqni duke klikuar në linkun më poshtë:

                Dhomat e Industrisë/ Muçostepa: Jemi në krizë, tetë kërkesat për rimëkëmbjen

                  624

                  Bashkimi i Dhomave të Tregtisë dhe Industrisë së Shqipërisë është kontaktuar nga Ambasada jonë në Poloni, prej së cilës jemi informuar për kërkesën për bashkëpunim të ofruar nga kompania polake MAXimus.

                  Kjo kompani disponon Dhomën e Dezifektimit MX-C për t’u përdorur në hyrjet e ndërtesave publike, një produkt ky i konsideruar si një zgjidhje e sigurt, efektive dhe në të njëjtën kohë ekonomike në këtë periudhë pandemie për dezifektimin e personave.

                  📌Për sa më sipër, nëse jeni të interesuar për të bashkëpunuar me këtë kompani, lutemi të përcillni shprehjen tuaj të interest në adresën info@uccial.al

                  Projekte

                  1813
                  Union of Chambers of Commerce and Industry of Albania, Foreign Trade, Chamber of Bosnia and Herzegovina, Croatian Chambers of Economy, Economic Chamber of (former...